ယေန႕အခ်ိန္အခါတြင္ေလာက၀တ္ေက်းဇူး၊ ဓမၼ၀တ္ေက်းဇူးမ်ား ေရာယွက္
ေနေသာ္လည္းေလာက၀တ္ႏွင့္ဓမၼ၀တ္မွာသီးျခားစီျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ဘုရား႐ွင္မွ“ရဟန္းတို႕သီလကိုအပ်က္မခံလင့္၊ ေလာက ၀တ္ကို
အပ်က္ခံ၊သီလကို အသက္စြန္႕၍ ေစာင့္ထိန္းေလာ့”
ဟုေဟာေတာ္
မူခဲ့သည္။ ဘုရားသာသနာေတာ္၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ အဆံုးအမ
(အက်ဥ္း၂၂၇သြယ္၊အက်ယ္ ကုေဋ ကိုးေထာင္ေက်ာ္ေသာ

၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္) မ်ားအတိုင္း လိုက္နာေသာ ရဟန္းသည္
“လဇၨီ”(၀ါ) “၀ိပႆနာဓုုရ” (တရားက်င့္ႀကံျခင္း)၊ “ဂႏၶာဓုုရ”
(စာေပက်မ္းဂန္ေလ့လာလိုက္စားျခင္း) ႏွစ္ပါးအားက်င့္ေသာ
ရဟန္းအျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး၄င္းသိကၡာပုဒ္၊
၀ိနည္းမ်ားကို သိလ်က္ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို လြန္က်ဴး၍ က်င့္ျခင္း၊
သင့္ေသာအာပတ္ (စည္းကမ္းေဖာက္မိျခင္း)ကို လွ်ိဳ႕၀ွက္ျခင္း၊
အဂတိသို႕လားျခင္း စသည္ တို႕ လြန္က်ဴးေသာရဟန္းကို
“အလဇၨီ”ဟုသတ္မွတ္ပါသည္။ ႐ူးေသာ သူသည္ ငါအ႐ူးဟု
မသိသကဲ့သို႕၊ သူမိုက္သည္ငါအမိုက္ဟုမသိသကဲ့သို႕
“အလဇၨီ”သည္လည္း ငါ“အလဇႇၨီ”ဟု မသိၾကေပ။ထို႕ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက “ငါဘုရား၏သာသနာေတာ္ကို ငါဘုရား၏သားေတာ္မ်ားကသာ ဖ်က္စီး ႏိုင္ေပသည္”ဟုေဟာၾကားခဲ့ရာ၊ ၄င္းဖ်က္ဆီးႏိုင္သူ ဘုရားသားေတာ္ မ်ားမွာ တစ္နည္းအားျဖင့္ အလဇၨီရဟန္းမ်ားကို ဆိုလိုရင္းပင္ ျဖစ္သည္။
သီလ၀ိေသာဓနိက်မ္းလာ “အလဇီၨွပုဂၢိဳလ္သည္
၀ိနည္းတတ္ေသာ္လည္း မက်င့္ေသာေၾကာင့္
သာသနာေတာ္မတည္ၿမဲႏိုင္ပါ။ လဇၨီပုဂၢိဳလ္ပင္ျဖစ္
ေသာ္လည္း ၀ိနည္းမတတ္ေသာ္ သာသနာေတာ္ မတည္ႏိုင္ပါ။
အလဇၨီရဟန္းတို႕ အားပစၥည္းေထာက္ပံ့ခ်ီးျမႇင့္ကုန္ေသာ ဒါယကာတို႕
သည္လည္းအလဇၨီပဂၢဟျဖစ္ခဲ့လွ်င္အျပစ္ႀကီးေပသည္။ သာသနာဖ်က္သူ
လည္း ျဖစ္၏။ ဆရာဒါယကာႏွစ္ဦးအက်ိဳးနည္းေလၿပီ”
ဟုဆိုထားပါသည္။
သို႕ျဖစ္ပါ၍ သာသနာေတာ္အက်ိဳးကို ေ႐ွး႐ႈ၍ အလဇၨီရဟန္းမ်ားသည္
လည္း ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားအတိုင္း လိုက္နာက်င့္ႀကံျခင္းျဖင့္
လဇၨီရဟန္းမ်ားအျဖစ္ျဖင့္ယခုဘ၀ႏွင့္ ေနာင္သံသရာတြင္အက်ိဳး႐ိွႏိုင္ေရး
အား ထုတ္ႀကိဳးပမ္းသင့္ၾကၿပီ ၊ ၀ိနည္းသိကၡာမ်ားအား မလိုက္နာ
မေစာင့္ထိမ္းေသာ အလဇၨီရဟန္းေယာင္မ်ားအားလည္း သာသနာမွ
အျမန္ဆံုး ဖယ္႐ွားပစ္ သင့္ေၾကာင္း
အႀကံျပဳ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
“ ဗုဒၶသာသနံ စိရံတိတၱတု ”
သာသနာအက်ိဳးလိုလားသူ