ႏုိင္ငံေတာ္၌ လူမႈစီးပြား ဖြ႔ံၿဖိဳးတုိးတက္လာမႈႏွင့္အတူ ကုန္စည္ကူးသန္းမႈ မ်ားျပားလာကာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရလည္း တုိးတက္လာသည္။လူဦးေရ တုိးတက္လာျခင္းႏွင့္ လမ္းမၾကီးမ်ားတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ၿမိဳ႕ရြာမ်ား ဖြ႔ံၿဖိဳးလာျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရက လမ္း၊ တံတားမ်ားစြာကုိ တုိးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္တည္ေဆာက္ အဆင့္ျမွင့္တင္ ေပးလ်က္ရွိသည္။
အဆုိပါ လမ္း၊ တံတားမ်ား အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္တည္ေဆာက္လ်က္ရွိရာတြင္ မုိင္သုံးရာေက်ာ္ရွည္သည့္ ရန္ကုန္-မႏၱေလး ရွစ္လမ္းသြား အျမန္လမ္းမၾကီးသည္ တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။ေအာက္ခံကြန္ကရစ္ ထုေျခာက္လက္မ၊ မ်က္ႏွာျပင္လႊာကြန္ကရစ္ထု ၁၂လက္မ ခင္းထားၿပီး တန္ ၈၀အထိ ခံႏုိင္ရွိရန္ တည္ေဆာက္ထားသည္။
ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမၾကီးကုိ ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ စစ္အင္ဂ်င္နီယာ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးရုံးတုိ႔က တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး လမ္းပုိင္းအလုိက္ သတ္မွတ္စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ အညီ အခ်ိန္မီ ၿပီးစီးေရး ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိသည္။
အျမန္လမ္းမႀကီး၏ အပုိင္း(၁)သည္ ရန္ကုန္ အမွတ္(၃)လမ္းဆုံမွ ေနျပည္ေတာ္(ပန္းတင္)အထိ ၂၂၁မုိင္ တစ္ဖာလုံႏွင့္ အပုိင္း(၂)သည္ ေနျပည္ေတာ္(ပန္းတင္)မွ မႏၱေလးစကားအင္းအ၀ုိင္းအထိ ၁၃၁မုိင္ ငါးဖာလုံရွိရာ လမ္းမၾကီးအရွည္မုိင္ ၃၅၂မုိင္ေက်ာ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္-မႏၱေလးလမ္းမႀကီး၏ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္လမ္းအပုိင္းကုိ ၂၀၀၅ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလက စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ စမ္းသပ္အသုံးျပဳႏုိင္လ်က္ရွိသည္။ ယခုအခါ Two Way,Two Lane ၿပီးစီးၿပီျဖစ္၍ မၾကာမီဖြင့္လွစ္ႏုိင္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
သုိ႔ျဖစ္ေပရာ ေခတ္မီနည္းစနစ္မ်ား အသုံးျပဳ ေဖာက္လုပ္တည္ေဆာက္လ်က္ရွိသည့္ ရွစ္လမ္းသြား ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီး ၿပီးစီးဖြင့္လွစ္ႏုိင္သည္ႏွင့္အမွ် ေနျပည္ေတာ္ကုိ ဗဟုိျပဳ၍ ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္း အသီးသီးသုိ႔ လြယ္ကူစြာ ဆက္သြယ္သြားလာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည့္အျပင္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈ ျမန္ဆန္သြက္လက္လာမႈႏွင့္အတူ ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘ၀ ပုိမုိတုိးတက္စည္ပင္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ။